پان کردیسم چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 5 آبان 1394
بازدید : 5765
نویسنده : مشاور

با توجه به رشد داعش در منطقه دو گروهک تروریستی ایران ستیز پان کرد و بلوچی را باید بیشتر بشناسیم و با توجه به درگیر بودن سوریه و عراق و رشد گروهک های پان کرد و پان کردیسم در این زمینه اطلاع رسانی و آگاهی رسانی وظیفه هر ایرانی هست.

مفهوم پان

لفظ پان (Pan) در زبان لاتین پیشوندی است به معنای "همه" یا "عموم". در قرون 19و20 ابتدا در اروپا، سپس در آسیا و آفریقا نهضت‌هایی سیاسی با این پیشوند موجودیت یافتند که نام یک کشور، نژاد یا دین را بدنبال آن یدک می‌کشیدند. 

هدف پانیست‌ها وحدت سیاسی افراد دارای نژاد، زبان، ملیت و یا دین مشترک است. از جمله مشهورترین پانیزم‌های قومی می‌توان به پان اسلاویسم، پان عربیسم، پان ژرمنیسم و پان کردیسم اشاره کرد. پانیست‌ها اغلب داعیه‌های جدایی و تجزیه‌طلبانه داشته و خواهان استقلال و خودمختاری‌‌اند.
 
حال باید دانست پانکردیسم چیست؟
مفهوم پان کردیسم
دیدگاه تاریخی مربوط به ریشه پان کردیسم، تفسیری مدرن است که شرق شناسانی نظیر ولادیمیر مینورسکی آن را مطرح کرده‌اند. به هر حال این نکته مسلم است که کردها بخش جدایی‌ناپذیر امپراتوری‌های ایرانی ماد، هخامنشی، پارتی، اشکانی و ساسانی بودند. پس از شروع جنگ جهانی اول و رشد و ترویج ناسیونالیسم ملی گرا توسط انگلیس برای تسلط بر عثمانی، کردها نیز به تبعیت از ترک‌ها و عرب‌ها که خواهان استقلال شده بودند، مساله کردستان را مطرح و دنبال کردند. 
 
به طور خاص گروه های پان به بهانه های مختلفی تشکیل میشوند اما خطر ناکترین نوع گروه های پان گروه هایی هستند که بر علیه امنیت و تمامیت ارضی کشورشان دست به اسلحه میبرند و فعالیت های مخرب و خشن انجام میدهند.
متاسفانه اکراد ایران حدود 20 گروهک تروریستی با نام های مختلف دارند که باعث میشود به این امر توجه ویژه ای داشته باشیم.این امر با توجه به اینکه اکراد همیشه قومی ایرانی تلقی میشودند و هیچ بی احترامی از نوع راسیستی و نژاد پرستانه به انها نشده هست بیشتر قابل توجه هست.
 
 
 
پان کردیسم بر مبنای مولفه‌های جغرافیایی(سرزمین کردستان)، نژآدی(اکراد)، زبانی(زبان کردی)، تجربه‌های تاریخی(همچون دولت‌های مستقل و قیام‌های کردی) و وقایع سیاسی(پیمان سور) شکل گرفته است که برای تبیین این مفهوم نیاز به شناختن آنها می‌باشد. از سوی دیگر با توجه به تقسیم‌شدن مناطق کردنشین بین چهار کشور ایران، ترکیه، عراق و سوریه و وجود مولفه‌های متفاوت نژآدی، مذهبی، تاریخی و سیاسی در هر کدام از این مناطق بهتر است که پان کردیسم را در قامت یک مفهوم کلی و واحد بررسی نکرده و بطور مجزا و مستقل به بررسی آن پرداخت. 
 
در نقشه های منتشر شده گروهک های پانکرد و تروریست های کردی تمایل به سرزمین گشایی در مناطق آذربایجان غربی و مناطق جنوبی کشور ایران جهت اتصال به دریای خلیج فارس مشاهده میشود که نشان از نقشه های صهیونیسم و رد پای آنها در این مورد هست.
 
 
مطالعه موضوع پان کردیسم نیاز به تحلیل مولفه های فراوانی دارد که به برخی از آن ها اشاره شد.همانطور که اشاره کردیم کرد ها بین کشورهای ایران و ترکیه و سوریه و عراق پراکندگی دارند.با توجه به حمایت های غربی-صهیونی از گروهک های کردی در تامین تسلیحات و حمایت همه جانبه برای تجزیه کشورهای خاورمیانه مشاهده شد که غربی ها در عراق یک منطقه خودمختار کردی ایجاد کرده اند که این اقلیم تبدیل به جولانگاه و کمپ های گروهک های تروریستی کردی شده هست.
کارشناسان معتقدند که تعداد بالای گروهک های تروریستی کردی و کمپ های این گروهک های در منطقه اقلیم کردستان عراق نشان از عمق ماجرای جدایی طلبی این گروهک ها دارد که در این باره باید تامل فراوانی داشته باشیم.
تعداد 20 و اندی گروهک تروریستی مربوط به کردستان ایران نشان از عمق خطرات دارد که باید آگاهی بخشی در این مورد را افزایش دهیم.
 
با رشد گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق که مشخصا از کمک های کشورهای مرتجع منطقه برخوردار بودند و حمایت های لوجستیکی غرب،اشتباه بزرگ ترکیه در حمایت از داعش که بیشتر به بروز و رشد غرب خواسته گروهک های تروریستی کردی کمک کرد،در این زمان مساله حمایت غرب از تقسیم سوریه به 3 کشور کردی و داعشی و شیعی نشانه ای دیگر از عملکرد گروه های پانکرد در این زمینه هست.
 
به طور خاص همراستا بودن گروهک تروریستی داعش و گروهک های تروریستی کرد(پان کرد) این ماجرا را یاد اوری میکند که تمایل کشورهای غربی در رسیدن به تئوری "کوچکتر زیباتر" چقدر عملیاتی هست.
 
در ادامه به بررسی دقیق تر میزان خطرات گروهک های پان کرد خواهیم پرداخت.

 





:: برچسب‌ها: پان کردیسم،پژاک،کردستان،تروریست کرد ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
لر در تاریخ : 1395/5/2/6 - - گفته است :
ایلام که همش لرشیعن اشتباه زدی کرد کرمانشاهم جنوبش لرن ازلکها اگه پان کردهای شمالش حرکت ضدایرانی کردن که جرئتشوپیش مالرهاندارن به خدمتشون میرسیم
پاسخ: درود،در لرستان و ایلام یک گروهک به نام پاک دارند که سرکرده اش یزدان پناه هست و خبر امروز که اپدیت کردم جزییات این گروهک هست برخی از عناصر لک رو تونستن جذب کنن و دنبال کردیزاسیون لرستان و ایلام هستن در واقع این گروهک ها...

<-CommentGAvator->
maryam در تاریخ : 1394/8/7/4 - - گفته است :
موفق باشید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با توجه به شرایط منطقه و رشد داعش در سوریه و عراق و در راستای آن رشد تروریست و گروهک های پان کرد در این تارنما به بررسی تحرکات گروهک های پان کرد خواهیم پرداخت. پان کردیسم یک جریان منحرف و ایران ستیز هست.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بررسی گروهک های پان کردیسم و آدرس antiterror.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 41147
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com